Det Offentlige

Offentlig debat når den er bedst!

Gode råd til lave omkostninger i din virksomhed

Ingen kommentarer Del:
macbook
h175

Hvis du er nystartet virksomhed, ved du allerede nu, hvor benhårdt det kan være at befinde sig i opstartsfasen. Og hvis du sidder i en etableret virksomhed, ved du lige så vel, at der er perioder i virksomhedens levetid, som økonomisk set er hårdere end andre.

Derfor får du her en guide til, hvordan du holder de løbende omkostninger lave i opstartsfasen og/eller i krisetider, ligesom du får gode råd til at komme ud over stepperne og hive kunderne i land.

God hjemmeside

Langt de fleste virksomheder har en hjemmeside, og hvis ikke du allerede har det, er det bare med at komme i gang. Og det gælder faktisk, uanset hvilken type virksomhed du driver. Langt de fleste mennesker finder nemlig alt, hvad de skal bruge, på nettet, og det er derfor vigtigt, at du i et eller andet omfang er synlig her.

Og det behøver faktisk slet ikke at være så dyrt at bygge sin egen hjemmeside op. Du kan sagtens lave en billig hjemmeside, der ser både dyr og god ud. Du kan selv begive dig ud i opbygningen af hjemmesiden, og her bør du altid arbejde i et program, der gør det nemt for dig – for eksempel WordPress. Du kan imidlertid også hyre et billig webbureau til at bygge skelettet på din hjemmeside, som du derefter selv kan arbejde videre i.

penge

 

Annoncér på sociale medier

De sociale medier har gjort det muligt for virksomheder at annoncere på helt nye – og meget mere målrettede – måder. Har du et stramt budget, må du endelig ikke nedprioritere annoncering og markedsføring, for det er jo netop dét, der kan give dig salg og penge i kassen.

Brug noget tid på at planlægge din markedsføring, så du får mest muligt ud af dine markedsføringskroner. Annoncering på de sociale medier har i høj grad gjort det muligt at målrette din markedsføring til netop din målgruppe, og det bør du benytte dig af. Selvom det kan være en fordel at annoncere bredt, så hold dig til annoncering på de sociale medier i de perioder, hvor du skal spare. Her er dine chancer for at ramme netop din målgruppe nemlig størst.

Kontor i et kontorfællesskab

Mange virksomheder kunne spare utroligt mange penge, hvis de valgte at slå sig sammen med andre virksomheder i et kontorfællesskab. Her er I flere til at dække el-, vand- og varmeregningen, ligesom du betaler et fast lejebeløb hver eneste måned – uden udsving.

 

Previous Article

Underholdning er et vigtigt middel mod kedsomhed under corona

Next Article

Strømafbrydelse – Hvad skal du gøre?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *