
Hvis du har en hjemmeside, som du ønsker, skal have succes, så er det vigtigt, at du er opmærksom på disse tre betingelser:
1) Webdesign
Et webdesign er det første man ser, når man besøger en hjemmeside. Det er derfor altafgørende, at hjemmesiden har et attraktivt webdesign. Men det er ikke nok, at hjemmesiden indfrier det æstetiske krav. For at folk har lyst til at blive på en hjemmeside, må den være brugervenlig. Det skal være nemt at finde rundt, og den skal være logisk opstillet. Man kan nemt blive irriteret, hvis man ikke kan finde det, man leder efter. Når man er på nettet, vil man nemlig bare gerne have, at det går hurtigt, fordi man har vænnet sig til en bestemt hastighed online.
2) SEO-analyse
Lige meget hvad du sælger, så betyder synlighed alt på nettet. Der er ikke længere nogen, der har et helt unikt produkt. Dette betyder, at konkurrencen online aldrig har været større end i dag, og det fortsætter efter al sandsynligvis i samme tempo fremover. Derfor skal du ikke bare have et godt produkt, du skal også have en god placering. Tænk over det: hvornår har du sidst scrollet videre til side to på Google? Det gør man sjældent, fordi Google er så dygtigt til at regne intentionen med søgningen ud, at man oftest ikke møder behovet for det. Det er derfor altafgørende for ens synlighed at udføre en SEO-analyse, så man sikrer sig de gode placeringer på Google.
3) Troværdighed
Mange frygter at blive snydt på nettet, fordi der er en distance, man ikke oplever, hvis man går ned i en fysisk butik. Dette betyder, at troværdighed online har en kæmpe betydning for, om folk har lyst til at foretage et køb ved en. Du kan styrke din troværdighed online på flere forskellige måder. Det er f.eks. altid en god idé at reklamere med gode anmeldelser, hvis man har nogle af dem. Hvis folk kan se, at tidligere kunder er tilfredse med deres køb, så er de selv mere tilbøjelige til at hive dankortet frem. Et andet godt råd er at fortælle dit firmas historie online. Hvis folk læser om jeres fremgang, målsætning og opstart, så føles distancen mellem sælger og køber mindre, og dette får mistroen til at sænke sig i kunderne.